Podsumowanie webinaru Fakty i mity transportu kolejowego z Chin.

Temat transportu kolejowego z Chin wciąż budzi ogromne zainteresowanie nawet wsród doświadczonych importerów z Azji. Widać to po dużych ilościach zapytań na naszym serwisie oraz po ilości uczestników webinaru. 3 czerwca Dominika Wieczorek oraz Michał Golańczyk potwierdzali najpopularniejsze fakty oraz obalali najczęściej pojawiające się mity transportu kolejowego z Chin. Duet pracowników serwisu www.KOLEJCHINY.pl przybliżył uczestnikom m.in. drogę, która pokonują kontenery na szynach z Chin do Polski. Podczas webinaru rozwiano wszelkie wątpliości co do opłacalności tej metody wysyłki towaru oraz oszacowano realny czas dostawy zamówienia. Ponadto, podczas szkolenia odpowiedziano na liczne pytania, które zadawali uczestnicy webinaru. Dominika oraz Michał przekazali niezwykle cenne wskazówki dotyczące odprawy celnej, kwestii ubezpieczenia oraz zwrócili uwagę na kwestie zabezpieczenia ładunków.

Specjalnie dla użytkowników serwisu www.KOLEJCHINY.pl prelegenci przygotowali opracowane pytanie, które zadano im podczas szkolenia. Zapraszmy do lektury oraz odwiedzania naszego serwisu!

 

  • Ile trwa transport kolejowy z Chin?       

 

Transport kolejowy trwa około 23 dni od drzwi do drzwi. Sam czas przejazdu pociągu pomiędzy terminalami, to około 9-13 dni. Natomiast musimy pamiętać, że do tego czasu dochodzi czas na podjęcie przesyłki w Chinach i dowiezienie jej na terminal kolejowy. Po przyjeździe pociągu do Polski, kontener musimy zostać przewieziony na magazyn, rozładowany, a przesyłki w nim odprawione i dostarczone do państwa. Stąd możemy założyć, że optymalny czas realizacji zlecenia kolejowego to około 23 dni od drzwi do drzwi.

 

  • Transport kolejowy - na jakim najlepiej Incotermsie najkorzystniej realizować ?            

 

Dobrymi warunkami polecanymi w transporcie kolejowym są warunki EXW, czyli takie, w których to Agent w Chinach podejmuje przesyłkę bezpośrednio z fabryki, dowozi ją na terminal kolejowy, ładuje do kontenera i zapewnia wszelką niezbędną obsługę dokumentacyjną, w tym odprawę celną w Chinach. Warunki te są wygodne i jednocześnie pozwalają na pełną kontrolę nad kosztami.

 

  • Jak często wyjeżdżają pociągi z Chin do Polski?               

 

Pociągi z Chin wyjeżdżają w zasadzie codziennie, jeśli weźmiemy wszystkie terminale kolejowe w Chinach. Te najpopularniejsze mają wyjazdy kilka razy w tygodniu. Trzeba jednak pamiętać o tzw. cut off na terminalu kolejowym.  Cut off, to nic innego jak czas, przed którym przesyłka musi się znaleźć na terminalu kolejowym lub magazynie, przed planowanym wyjazdem pociągu.

 

  • Czy Wasza Agencja Celna oferuje odprawy z procedurze uproszczonej?            

 

Tak, nasza Agencja Celna odprawia przesyłki w procedurze uproszczonej.

 

  • Koszty dostawy do terminala kolejowego ile wynoszą? I czy są stałe? 

 

Koszty dostawy do terminala różnią się w zależności od tego, jak oddalona jest dana miejscowość od terminala kolejowego i oczywiście jakie przesyłka ma wymiary oraz wagę.

 

  • Jakie są koszty transportu z Chin? Co wchodzi w ich skład?       

 

Na wycenę składa się:  stawka za odbiór w Chinach, fracht kolejowy, obsługa celna oraz odwóz w Polsce.

 

  • Czy towar może być odebrany z YIWU?              

 

Odbiory realizujemy ze wszystkich miejscowości w Chinach.

 

  • Czy transport kolejowy jest bezpieczny?

 

Transport kolejowy z Chin oczywiście jest bezpieczny, pod warunkiem, że w odpowiednio się do niego przygotujemy, np. zadbamy o odpowiednie pakowanie towaru.

 

  • A co z trasą przez Ukrainę i Hrubieszów oraz do Sławkowa?

 

Pracujemy obecnie na dwóch serwisach do Polski,  do Małaszewicz oraz bezpośrednio do Sławkowa, przez Ukrainę właśnie.

 

  • Jak transport kolejowy działa w obecnych realiach? Czy wszystko idzie bezproblemowo?

 

W dobie pandemii transport kolejowy działa normalnie. Mamy regularne wyjścia, mogą zdarzać się spiętrzenia ładunku, co może wpływać na szybkość wyjazdu z terminala.

 

  • Pytanie o transport kombinowany: Shanghai-Władywostok, morzem potem koleją, jak działa?           

 

Nie oferujemy obecnie tego serwisu z powodu małego zapotrzebowania i zainteresowania naszych klientów.

 

  • Kiedy następuje płatność za usługę?   

 

Wszystko zależy od warunków, jakie są ustalone w ofercie handlowej. Jeśli chodzi o płatność za usługę spedycyjną, to zależy ona od warunków ustalonych pomiędzy importerem, a spedytorem. Może to być przedpłata przed wydaniem towaru lub odroczony termin płatności.

 

  • Jaka cena 1 CBM ?         

 

Cena zależy od tego, skąd ma być podjęcie przesyłki w Chinach i dokąd dostawa w Polsce. W celu wyceny zapraszamy na portal www.kolejchiny.pl

 

  • Jakie dokumenty powinno się  otrzymać  od kontrahenta w Chinach?

 

Podstawowymi dokumentami są: packing list ( czyli lista załadunkowa), faktura handlowa oraz deklaracja zgodności, jeśli jest wymagana lub inne certyfikaty potrzebne do odprawy.

 

  • Czy istnieje system monitorowania kontenera w transporcie?

 

Tak, natomiast nie jest to monitorowanie w czasie rzeczywistym lub w ogólnodostępnym systemie użytkownika końcowego.

 

  • Czy transport Shezhen lub Ningbo jedzie na kołach do hub'a kolejowego?       

 

Tak, przesyłki są odbierane z tych miejscowości, dowożone transportem kołowym do magazynu konsolidacyjnego.

 

  • Czy transport morski jest bezpieczny do transportu towarów podatnych na wilgoć?    

 

Tak, jeśli ładunek jest odpowiednio zabezpieczony do  tego typu transportu.

 

  • Czy Państwo zajmujecie się  również przechowywaniem TK na terminalach w Chinach oraz PL?             

 

Świadczymy tego typu usługi.

 

  • Czy z Małaszewicz kontener możemy zabrać od razu na Ukrainę?        

 

Tak, jest taka możliwość.

 

  • Czy poza granicami Polski, ale na terenie UE, można wyładować i odprawić celnie towar przywieziony transportem kolejowym z Chin ?       

 

Tak jest taka możliwość , na różnych terminalach kolejowych na terenie UE, np. Niemiec.

 

  • Czy oferta obejmuje usługę door-door tzn. z odbiorem od dostawcy w Chinach, czy tez jest opcja dostawy przez dostawcy towaru do terminala ? Jeśli tak, to jaka jest różnica w cenie (opłaty za podjęcie, rozładunek) dostawy do miejsca konsolidacji.    

 

Jest możliwość realizacji przesyłek, w taki sposób.

 

  • Gdzie znajduje się biała lista?  

 

Taką listę posiadają odpowiednie instytucje w Chinach.

 

  • Czy można wysyłać produkty mleczne drogą  kolejową do Chin?          

 

Obecnie niestety nie ma takiej możliwości.

 

  • Jakie dokumenty, pozwolenia ze strony Polskiej , potrzebne jest do importu drutu aluminiowego jako złomu?

 

Najlepiej skontaktować się z Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Środowiska, aby uzyskać szczegółowa wiedzę na temat importu tego typu ładunku.

 

  • Czy, aby na pewno można przewozić towary z bateriami? Mamy odmowe takich produktów na serwisie LCL rail?               

 

Czystych baterii nie można importować koleją. Natomiast urządzenia, które mają wbudowane, niektóre typy baterii można importować, jednak następuje to po szczegółowej weryfikacji, którą przeprowadza Agent w Chinach z Załadowcą. Polityka terminali kolejowych w tej kwestii jest zmienna.

 

  • Czy w transporcie kolejowym również działa  opcja zwolnienia teleksowego? 

 

Tak, tego typu zwolnienie działa również w transporcie kolejowym.

 

  • Ile mam czasu na rozładunek kontenera?

 

Zależy to od oferty handlowej, ale zazwyczaj jest to około 6-8 godzin.

 

  • Czy służba celna jest w stanie przeprowadzić kontrolę towaru nawet, kiedy mamy wszystkie dokumenty?"   

 

Tak, służba celna typuje przesyłki do rewizji, niezależnie od tego, czy posiadają Państwo już komplet dokumentów, czy nie.

 

  • Dlaczego z jednego terminala przechodzi załadunek o nacisku powyżej 1t /m2 a z drugiego nie ?          

 

Uzależnione jest to od polityki bezpieczeństwa konkretnego terminalu.

 

  • Palety  drewniane - jak musza być oznaczone?               

 

Palety drewniane muszą posiadać certyfikat fumigacji, aby mogły zostać użyte do transportu kolejowego.